Vänner för livet?

En dag närmare helgen, men även en dag närmare provet som vi ska ha imorgon i geografi. Är galet nervös även om jag tycker att jag har koll på det mesta. Blir alltid nervös nu för tiden. Tror det kan vara för den där lilla oroklumpen som finns i magen som jag har nämnt. Har haft en mysig torsdag med fika och lite spaning på stan. Hade inte så mycket skola så de två timmarna vi va lediga åkte jag, Frida och Vendela in till stan för att plugga lite men samtidigt njuta av en välförtjänt fika på Espresso House. Vi fick pluggat lite men det blev mest skvaller och typiskt tjejsnack. Mysigt iallfall! Efter skolan åkte jag och Vendela in till stan för att pröva lite vinterjackor. Fastnade för en svart eller brun Woolrich. Blir ju perfekt att införskaffa nu med tanke på att det snöade hemma hos mig alldeles nyligen. Känns som om det var en bekräftelse på att sommaren tyvärr var över. Men vi som bor här i sverige måste ju leva oss igenom de fyra årstiderna.

Har kommit på hur mycket man borde uppskatta alla sina älskade vänner. Stora som små, tjocka som smala, vältränade som otränade, glada som ledsna ja, you know it! För vänner är något man alltid har vid sin sida, något man nästan aldrig blir av med. Iallafall inte riktiga vänner. De finns ju olika sorter av dessa med. De som man har en kortperiod under livet men som är otroligt viktiga för en den delen. Sen har man ju dem som man tyvärr inte umgås med så ofta, men när man väl umgås med dom känns det som man var med dem för bara någon timma sedan. Sen finns de ju dom man inte borde kalla riktiga vänner. De som bara andvänder en som en status vän, eller bara för att ha kontakt med när det är fest eller liknande. Dessa s k vänner är även otroligt duktiga på att snacka mycket skit och är även bra på att bara prata om sig själva och deras händelserika liv. Tyvärr finns det ju gott om dessa. Men samtidigt så är det någon man inte kan eller vill göra sig av med för man har kanske något som man aldrig vill glömma med denna personen. Jag har insett hur många vänner det är jag verkligen saknar och vill träffa mycket mer. Några som jag tappat kontakten med helt pga misstag som båda har gjort. Ibland önskar jag att jag var den som uppfan tidsmaskiner så att man kunde spola tillbaka tiden för att ändra på allt dåligt man gjort. Men jag är så otroligt tacksam för de vänner jag har idag. Jag önskar bara att jag hade mer tid till alla... Vänner bryr sig om varandra på riktigt

Glöm inte att ta vara den du är och uppskatta de vänner som älskar dig för den du är! Förlorade vänner är jättesvåra att få tillbaka.

Love♥


P.s. Just nu vill jag bara ge en extra kram till Vendela och Calle. Ni är bäst! det finns så många mer ja ser som riktiga vänner. och så många jag skulle kunna skriva upp här. Hoppas ni vet vilka ni är. För jag kommer aldrig glömma er!♥




Kommentarer
Postat av: vendela

åh! du betyder så mycket josefine. vill aldrig att våran vänskap skall ta slut. älskar dig min PUSS <3

2008-11-20 @ 23:17:54
URL: http://[email protected]
Postat av: emma

fint du skrev om dina vänner!

dom ska vara glada att ha dig!

2008-11-21 @ 03:58:54
URL: http://eadbro.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Hej tjejen. Ja det var det verkligen! Det är fint med mig! Hur är det själv? Handboll fortfarande eller? :) Puss

2008-11-21 @ 09:26:57
URL: http://evdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0